Cieślik, J., Cieślik, E., Siembida, A., & Brożek, M. (2017).Quality
of hotel services as a factor determining the trust of customers - consumer
research. Journal of Agribusiness and
Rural Development, 2(44), 277-284
For library access / research help in a similar topic: anyangoceline19@gmail.com
ABSTRACT
The aim of the study was to investigate the respondents’
opinion about the quality of hotel services as a factor
affecting the trust of customers occupying accommodation
facilities in the Śląskie voivodeship. The study was conducted
in late May and June 2013 among 100 respondents. In order
to establish a statistically significant correlation between the
answers and the factors differentiating Chi2 test was used using
Statistica software v.10.0. The strength of the correlation
between responses and factors differentiating the study group
established by the designation factor V Cramer. The analysis
found that the preferences and behavior of guests occupying
accommodations in Śląsk are not dependent on gender, age,
education or place of (permanent/temporary) residence of respondents.
Hotel guests occupying accommodations in Śląsk
are characterized by high awareness on the categorization of
hotels, which is based on frequent use of hotel services for
tourism, mainly accommodation of individual or group trips.
The main determinants of accommodation choices facilities in
Śląsk by hotel guests proved to be the location of the property,
the price, the comfort of its rooms and the quality of services
offered, including the quality of the work of the staff and the
quality of additional services.
REFERENCES
Borecki, W., Urbaniak, M. (1996). Zdefiniować jakość. Probl.
Jakośc., 12, 20–25.
Cieślik, I., Cieślik, E., Siembida, A., Tomczyk, M. (2013).
Ocena jakości świadczonych usług w obiektach noclegowych
Górnego Śląska. J. Agribus. Rural Dev., 4(30),
21–36.
Cieślik, J., Cieślik, E., Siembida, A., Tomczyk, M. (2014a).
Analiza i ocena zainteresowania turystów usługami dodatkowymi
oferowanymi w hotelach Górnego Śląska. Folia
Turist., 30, 119–133.
Cieślik, E., Ostrowska, D., Bodzioch, A. (2011a). Jakość
usług gastronomicznych jako czynnik podnoszenia konkurencyjności
w hotelarstwie. Turyst. Rekr., 7, 105–109.
Cieślik, E., Pastor, U., Kościej, A. (2011b). Ocena jakości
usług rekreacyjnych na przykładzie wybranych hoteli SPA
w Beskidzie Śląskim. Turyst. Hotel., 17, 139–147.
Cieślik, E., Siembida, A., Kościej, A., Górecki, A. (2014b).
Turystyka przygodowa w świetle opinii badanych polskich turystów przygodowych – zarys problemu. J. Agribus. Rural
Dev., 4(34), 33–67.
Cieślik, E., Stachura, M., Topolska, K. (2010). Jakość usług
gastronomicznych w opinii konsumentów. Bromat. Chem.
Toksykol., XLIII, 4, 565–571.
Dominik, P. (2009). Rozpoznać gościa, czyli hotelowe typy.
Hotelarz, 5, 35.
Iwaszkiewicz, A. (1999). Zarządzanie jakością. Warszawa–
Kraków: Wyd. Nauk. PWN.
Kozłowski, W., Michalak, J. (2012). Konsumencka ocena
jakości usług hotelarskich. Probl. Zarz. Fin. Market., 25,
91–118.
Kłossowska, A. (2010). 10 rad jak przyciągnąć i utrzymać
klienta. Hotelarz, 3, 34.
Kraszewski, R. (2001). TQM – teoria i praktyka. Toruń:
TNOiK.
Lutycki, P., Sadkowski, L. (2006). Zanim zapłacisz za SPA.
Hotelarz, 10, 12.
Ożarek, G. (2004). Korzenie jakości. Probl. Jakośc., 5, 8.
PN-ISO 9000:2000 – System Zarządzania Jakością. Podstawy
i słownictwo, Quality Managements System – Fundamentals
and Vacabulary (2000). Warszawa: ZETOM.
Przybylińska, K. (2011). Obsługa „trudnego klienta” jako element
formuły gościnności hoteli Łódzkich. Turyst. Hotel.,
17, 53–77.
Urban, S. (2004). Zarządzanie relacjami z klientami (CRM)
jako nowoczesny sposób zarządzania marketingiem. Zesz.
Nauk. Wałbrz. WSZiP, 4.
Zalewski, R., Maleszka, A. (1995). Quality – zarządzanie jakością.
Skierniewice: Centrum Kształcenia Liderów.
No comments:
Post a Comment